De antwoorden op alle vragen over bestellen en bezorgen
Vragen over onze producten? Klik hier voor de uitgebreide hulppagina.
Bestellen
- Hoe plaats ik een bestelling?
- Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?
- Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
- Krijg ik een bericht als ik een bestelling heb geplaatst?
- Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?
- Kan ik een product bestellen dat niet op jullie website staat?
- Kan ik korting krijgen als ik een grote bestelling plaats?
- Hoe zie ik of een product op voorraad is?
Betaling
Bezorgen
- Wat zijn de leveringskosten van mijn bestelling?
- Naar welke landen verzenden jullie?
- Verzenden jullie naar overzeese gebieden?
- Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
- Hoe zie ik of een product op voorraad is?
- Wie bezorgt mijn bestelling?
- Wat gebeurt er als ik niet thuis ben tijdens de bezorging?
- Kan ik een bezorgafspraak maken?
- Kan mijn bestelling rechtstreeks naar een pakketshop worden verzonden?
- Mijn pakket heeft al dagen geen nieuwe scan gehad?
- Mijn pakket is geleverd maar ik heb niets ontvangen?
Retournering
- Kan ik mijn bestelling retourneren?
- Kan ik mijn bestelling omruilen?
- Wat zijn de retourkosten?
- Kan ik mijn bestelling op elk moment retourneren?
- Zitzak retour sturen: welke doos moet ik gebruiken?
- Zitzak in twee dozen retourneren?
- Mag ik de zitzakvulling houden?
- Hoe retourneer ik mijn bestelling?
- Kunnen pakketwinkels mijn retour weigeren?
- Kunnen jullie de retour bij mij thuis ophalen?
- Hoe retourneer ik een marketplace-bestelling?
- Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?
Afhaling
B2B
- Hoe kan ik als bedrijf of instelling bestellen?
- Wordt de BTW automatisch verlegd?
- Kan ik als bedrijf of instelling een kostenplaats of kenmerk toevoegen?
- Kan ik als bedrijf of instelling een offerte krijgen?
- Kan ik als bedrijf of instelling op factuur betalen?
- Kan ik als bedrijf of instelling op achteraf op factuur betalen?
- Kan ik als bedrijf of instelling korting krijgen als ik een grote bestelling plaats?
- Ik ben mijn factuur kwijt, kan ik de factuur opvragen?
Vragen en garanties
Vragen over onze producten? Klik hier voor de uitgebreide hulppagina.
Bestellen
Hoe plaats ik een bestelling?
Plaats het product van je keuze in de winkelwagen door op de knop "In winkelwagen" te klikken. Klik vervolgens op "Naar de kassa" om te betalen. Vul je gegevens in en volg de stappen. Pas wanneer je op de knop "Bestelling afrekenen" klikt is je bestelling definitief.
Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?
Ja, dit is mogelijk. Tijdens het bestelproces kun je bij het invullen van je persoonlijke gegevens een ander afleveradres aan ons doorgeven. De factuur wordt naar het opgegeven e-mailadres gestuurd. De levering bevat alleen de producten (geen factuur).
Het is helaas niet mogelijk om een persoonlijke boodschap aan de bestelling toe te voegen.
Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Ja, dit is mogelijk. Klik hier voor onze adresgegevens en meer informatie.
Krijg ik een bericht als ik een bestelling heb geplaatst?
Je ontvangt meteen een orderbevestiging. Als je de bestelling direct betaalt, ontvang je ook direct de factuur. Je ontvangt de verzendbevestiging met een track en trace nummer wanneer wij je bestelling hebben overhandigd aan onze vervoerder.
Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?
Zolang je de bestelling niet hebt betaald, hoef je de bestelling niet te wijzigen of te annuleren. Plaats gewoon een nieuwe bestelling. De oude bestelling wordt na enkele dagen automatisch geannuleerd.
Als je een betaalde bestelling wilt wijzigen of annuleren, adviseren wij je zo spoedig mogelijk contact op te nemen met onze klantenservice.
Kan ik een product bestellen dat niet op jullie website staat?
Mocht je iets willen bestellen wat niet meer op onze website staat, dan adviseren wij je contact op te nemen met onze klantenservice. Dan kunnen we je vertellen of het product binnenkort weer op voorraad is.
Kan ik korting krijgen als ik een grote bestelling plaats?
Ja zeker. Al vanaf vijf producten krijg je een korting. De korting wordt automatisch berekend in de winkelwagen.
- 0 - 4 producten = 0 % korting
- 5 - 9 producten = 5 % korting
- 10 - 19 producten = 10 % korting
- 20 - 29 producten = 15 % korting
- 30 - 49 producten = 20 % korting
- 50 - 99 producten = 25 % korting
- 100+ producten = 30 % korting
Elke hangmat, hangstoel, standaard en zitzak telt mee als één product. Accessoires worden niet meegeteld maar zijn niet uitgesloten van de korting. De korting is gebaseerd op de reguliere verkoopprijs. Promoties en (bundel)kortingen zijn niet van toepassing.
Hoe zie ik of een product op voorraad is?
De webwinkel toont altijd de huidige actuele voorraad en prijzen. Als er geen bestelknop op de productpagina staat, is het product niet meer op voorraad.
Wij kunnen niet zeggen wanneer het product weer in voorraad komt. De producten worden geproduceerd in Zuid-Amerika, Azië en Europa. Levertijden zijn zeer moeilijk te voorspellen. Het kan weken tot maanden duren. We raden je daarom aan om een alternatief te kiezen. Ook kunnen wij geen producten vooraf voor je reserveren.
Betaling
Welke betaalmogelijkheden bieden jullie aan?
Afhankelijk van het gekozen land kun je met de volgende betaalmethoden betalen:
Apple Pay: Veilig betalen met je Apple device.
Google Pay: Veilig betalen met je Google account.
Creditcard: Veilig betalen met je creditcard.
Bank overschrijving: Betaal via overschrijving volgens de instructies die je per e-mail ontvangt.
Bancontact: Veilig betalen via je persoonlijke bank.
Belfius: Veilig betalen via je persoonlijke bank.
Billie: Zakelijk betalen binnen 30 dagen nadat je de producten hebt ontvangen. 2% kosten.
iDEAL: Veilig betalen via je persoonlijke bank.
KBC: Veilig betalen via je persoonlijke bank.
Klarna: Betalen nadat je de producten hebt ontvangen. 2% kosten.
PayPal: Veilig betalen met je PayPal-rekening. 2% kosten.
Riverty: Betalen nadat je de producten hebt ontvangen. 2% kosten.
Kan ik achteraf betalen?
Consumenten kunnen achteraf betalen met Klarna en Riverty. Zakelijke klanten kunnen achteraf betalen met Billie.
Klarna is beschikbaar in de volgende landen: België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Ierland, Italië, Nederland, Oostenrijk, Portugal, Spanje, Verenigd Koninkrijk, Zweden.
Riverty is beschikbaar in de volgende landen: België, Duitsland, Nederland, Oostenrijk.
Billie is beschikbaar in de volgende landen: Duitsland, Frankrijk, Nederland, Oostenrijk, Zweden.
Kan ik onder rembours betalen?
Wij bieden geen levering onder rembours aan. Contant betalen aan de chauffeur bij aflevering is dus niet mogelijk. Kies voor een achteraf betaalmethode of betaal met creditcard zodat je aankoop verzekerd is.
Hoe werkt betalen met creditcard?
Kies tijdens het bestelproces voor 'Creditcard' als betaalmogelijkheid. In de volgende stap kun je je creditcardgegevens invoeren op een beveiligde pagina. Wij accepteren alle creditcards.
Hoe werkt betalen via overschrijving?
Kies tijdens het bestelproces voor "bankoverschrijving"; in het volgende scherm zie je de betalingsspecificaties, die je na bevestiging per e-mail ontvangt. Je kan het bedrag nu overmaken op ons IBAN-nummer, onder vermelding van het juiste referentienummer. Het duurt meestal 1-3 werkdagen om de bankoverschrijving te verwerken.
Hoe werkt betalen via Klarna 'Betaal later'?
Met Klarna's 'Betaal later' kun je je bestelling betalen nadat je deze hebt ontvangen en hebt besloten deze te houden. Zo betaal je nooit voor wat je terugstuurt.
Betalen met Klarna is veilig en gemakkelijk. De betalingsgegevens van je aankoop staan vermeld op de factuur die je van Klarna ontvangt. Je hebt 14 dagen de tijd om de Klarna-factuur te betalen.
Klarna voert een gegevenscontrole uit om je verzoek om later te betalen goed te keuren. Klarna hanteert een strikt privacybeleid zoals beschreven in haar privacyverklaring. Mocht je verzoek om later te betalen onverhoopt niet geautoriseerd worden, kun je uiteraard betalen via een van onze andere betaalmethoden.
Voor vragen over de betaling van een Klarna factuur dien je contact op te nemen met Klarna. Je hebt namelijk een overeenkomst met Klarna. Wij kunnen je openstaande bedragen of betalingen niet inzien.
Hoe werkt betalen via Riverty 'Betaal later'?
Met Riverty's 'Betaal later' kun je je bestelling betalen nadat je deze hebt ontvangen en hebt besloten deze te houden. Zo betaal je nooit voor wat je terugstuurt.
Betalen met Riverty is veilig en gemakkelijk. De betalingsgegevens van je aankoop staan vermeld op de factuur die je van Riverty ontvangt. Je hebt 14 dagen de tijd om de Riverty-factuur te betalen.
Riverty voert een gegevenscontrole uit om je verzoek om later te betalen goed te keuren. Riverty hanteert een strikt privacybeleid zoals beschreven in haar privacyverklaring. Mocht je verzoek om later te betalen onverhoopt niet geautoriseerd worden, kun je uiteraard betalen via een van onze andere betaalmethoden.
Voor vragen over de betaling van een Klarna factuur dien je contact op te nemen met Riverty. Je hebt namelijk een overeenkomst met Riverty. Wij kunnen je openstaande bedragen of betalingen niet inzien.
Worden alle betaalmethoden even snel verwerkt?
Alle bestellingen worden direct na betaling verwerkt. Indien op werkdagen voor 16.00 uur besteld en betaald, wordt de bestelling dezelfde dag nog verzonden.
Een bestelling die betaald wordt via bankoverschrijving, wordt meestal na 1-3 werkdagen verzonden. Kies een van de directe betaalmethoden wanneer je je bestelling direct wilt ontvangen.
Levering
Wat zijn de leveringskosten van mijn bestelling?
⚠️ Update: We verzenden je bestelling altijd dezelfde werkdag. Ook de bezorgbedrijven doen hun best. Door de enorme werkdruk van de bezorgbedrijven kan er echter vertraging optreden. Zeker bij grote dozen (hangmatstandaards) dien je rekening te houden met vertraging.
Stuur ons een e-mail als er na 5 dagen + normale levertijd geen levering heeft plaatsgevonden.
Levertijd* | Verzending* | Retourneren* | ||
🇧🇪 | België | 1 dag | Gratis | Gratis |
🇱🇺 | Luxemburg | 1 dag | Gratis | Gratis |
🇳🇱 | Nederland | 1 dag | Gratis | Gratis |
🇩🇪 | Duitsland | 1-2 dagen | Gratis | Gratis |
🇦🇹 | Oostenrijk | 2 dagen | Gratis | Gratis |
🇩🇰 | Denemarken | 2 dagen | Gratis | Gratis |
🇨🇿 | Tsjechië | 2-3 dagen | Gratis | Gratis |
🇫🇷 | Frankrijk | 2-3 dagen | Gratis | Gratis |
🇮🇹 | Italië | 2-3 dagen | Gratis | Gratis |
🇵🇱 | Polen | 2-3 dagen | Gratis | Gratis |
🇪🇸 | Spanje | 2-3 dagen | Gratis | Gratis |
🇬🇧 | Verenigd Koninkrijk | 2-3 dagen | Gratis | Gratis |
🇸🇪 | Zweden | 2-4 dagen | Gratis | Gratis | 🇨🇭 | Zwitserland | 2-4 dagen | Gratis | Gratis |
🇮🇪 | Ierland | 3-4 dagen | Gratis | Gratis |
🇵🇹 | Portugal | 3-4 dagen | Gratis | Gratis |
🇫🇮 | Finland | 3-5 dagen | Gratis | Gratis |
🇪🇺 | Overige EU landen | 3-7 dagen | € 34,95 | € 34,95 |
* Levertijd: Uitgaande van een normale drukte bij onze vervoerders.
* Verzendkosten: Bestellingen met een waarde boven € 25 worden gratis verzonden. Anders € 6,95.
* Retourkosten: Bestellingen met een waarde boven € 25 kunnen gratis worden geretourneerd. Anders € 6,95.
Verzenden jullie naar overzeese gebieden?
Wij verzenden niet naar overzeese gebieden of autonome regio's. Deze bestellingen worden automatisch door ons gecanceld en gecrediteerd.
Gebieden waar we niet naar toe verzenden zijn onder andere: Martinique - Mayotte - Guadeloupe - Frans-Guyana - Réunion - Saint-Martin - Jersey - Guernsey - Isle of Man - Madeira - Azoren - Canarische Eilanden - Caribische Eilanden
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Als je op werkdagen voor 16:00 uur je bestelling hebt geplaatst en betaald, verwerken wij je bestelling dezelfde dag en overhandigen wij deze aan de vervoerder. Zie de bovenstaande lijst voor leveringstermijnen per land.
Heb je gekozen voor betaling via overschrijving? Dan wordt je bestelling bij ontvangst van de betaling overhandigd aan de vervoerder. Meestal duurt dit 1 tot 3 dagen.
U ontvangt het Track& Trace nummer via e-mail. Wanneer je bestelling is gescand in het eerste sorteercentrum, wordt het track en trace nummer geactiveerd. Normaal gesproken is dit op weekdagen na 20.00 uur.
Hoe zie ik of een product op voorraad is?
Onze webwinkel toont altijd de huidige actuele voorraad en prijzen. Als er geen bestelknop op de productpagina staat, is het product niet meer op voorraad.
Wij kunnen helaas niet zeggen wanneer het product weer in voorraad is. De producten worden geproduceerd in Zuid-Amerika, Azië en Europa. Levertijden zijn zeer moeilijk te voorspellen. Het kan weken tot maanden duren. We raden je daarom aan om een alternatief te kiezen.
Wat gebeurt er als ik meerdere producten bestel met verschillende leveringstermijnen?
We wachten tot de bestelling compleet is, zodat we deze in één keer naar je kunnen verzenden. Als je liever één product eerder wilt ontvangen, plaats dan twee aparte bestellingen.
Wie bezorgt mijn bestelling?
Vrijwel alle leveringen worden uitgevoerd door DPD en GLS. Zij bezorgen je bestelling overdag op het door jou opgegeven afleveradres.
Als je problemen hebt met de levering, neem dan rechtstreeks contact op met de vervoerder of neem contact op met onze klantenservice.
DPD NL: Ga naar de website of bel 085 00 22 222
DPD BE: Ga naar de website of bel 070 222 222
GLS NL: Ga naar de website of bel 088 55 03 800
GLS BE: Ga naar de website of bel 02 556 62 11
Wat gebeurt er als ik niet thuis ben tijdens de levering?
Als je niet thuis op het moment van de levering, dan bezorgt de vervoerder je pakket bij de dichtstbijzijnde pakketshop of komt hij/zij de volgende dag opnieuw langs.
Er wordt een bericht achtergelaten in je (e-)mailbox of op de track en trace pagina dat aangeeft bij welke pakketshop je pakket is achtergelaten of dat het de volgende dag opnieuw zal worden bezorgd.
Je bent er zelf verantwoordelijk voor om je pakket tijdig op te halen bij de pakketshop. Als je het pakket niet binnen vijf dagen ophaalt, wordt het naar ons teruggestuurd. Wij brengen dan € 6,95 in mindering op het terug te storten bedrag.
Kan ik een leveringsafspraak maken?
Helaas is het voor ons niet mogelijk om een leveringsafspraak te maken. We zijn volledig afhankelijk van de vervoerder en de rijroute.
In de meeste gevallen ontvang je een tijdslot wanneer ze langs zullen komen. Het is ook mogelijk om op dat moment nieuwe instructies te geven. Zoals aflevertoestemming of bezorging bij een pakketshop.
Als je toestemming geeft voor het afgeven van een pakket, ben jij verantwoordelijk voor het pakket. Je kan ons of de vervoerder niet aansprakelijk stellen voor vermiste, gestolen of natte pakketten.
Kan mijn bestelling rechtstreeks naar een pakketshop worden verzonden?
Dat is mogelijk. Kies bij het afrekenen voor "Pakketshop levering" als verzendmethode. Je ziet dan een plattegrond met de pakketshop rondom het door jou ingevulde adres. Klik op de foto van een pakketshop naar keuze en klik op 'Kies dit afhaalpunt'. De gegevens worden weergegeven op het afrekenscherm en je kunt de bestelling verder afronden.
Het verzendadres blijft ongewijzigd op onze orderbevestiging, maar het adres van de pakketshop staat wel vermeld in de track en trace informatie.
Je bent er zelf verantwoordelijk voor om je pakket tijdig op te halen bij de pakketshop. Als je het pakket niet binnen vijf dagen ophaalt, wordt het naar ons teruggestuurd. Wij brengen dan € 6,95 in mindering op het terug te storten bedrag.
Sommige pakketshops sluiten tijdens de vakantieperiodes. Het kan dus zijn dat een pakketshop op het moment van de verzending niet meer actief is. We sturen het pakket dan automatisch naar je thuisadres.
Mijn pakket heeft al dagen geen nieuwe scan gehad?
Controleer je e-mail en de spamfolder of de vervoerder je gevraagd heeft voor nieuwe bezorg instructies.
Wij verzenden je bestelling altijd dezelfde werkdag. Soms krijgt het pakket niet dezelfde dag een scan maar pas enkele dagen later in het land van bestemming.
Het is goed om te weten dat het hangmatten seizoen samenvalt met de voorjaarspiek en de vakantieperiode. In het voorjaar hebben de vervoerders het extra druk ivm de vele grote tuinartikelen die besteld worden. Er past dan simpelweg minder in een bezorgbusje. Ook in de zomer wanneer de bezorgers hun welverdiende vakantie opnemen is het voor de vervoerders ingewikkeld om de planning rond te maken. Hierdoor kan je pakket vertraging oplopen.
Stuur ons daarom pas een e-mail als er na 5 dagen nog steeds geen nieuwe scan is.
Mijn pakket is geleverd maar ik heb niets ontvangen?
Het komt soms voor dat je een e-mal krijgt dat het pakket is bezorgd maar dat jij niets hebt ontvangen.
Officieel moet jij als ontvanger altijd een handtekening zetten. In de praktijk willen bezorgers wel eens een andere oplossing kiezen en dit niet altijd correct doorgeven.
Doorloop de volgende stappen:
- Controleer je e-mail en je spamfolder of de vervoerder je extra informatie heeft gestuurd.
- Controleer of het pakket niet terug gestuurd is en bij ons bezorgd is in Nederland (retour).*
- Controleer je brievenbus op het pakket of een bericht van de vervoerder.
- Kijk om het huis of het pakket niet onder een carport of in een openstaande schuur is gelegd.
- Vraag je gezinsleden of zij toevallig het pakket in ontvangst hebben genomen.
- Vraag je buren of zij het pakket in ontvangst hebben genomen.
Mocht bovenstaande niet het geval zijn neem dan eerst contact met de vervoerder op. Vaak kunnen ze je direct helpen. Ze hebben bijvoorbeeld de GPS locatie waar de status is veranderd door de bezorger.
DPD NL: Ga naar de website of bel 085 00 22 222
DPD BE: Ga naar de website of bel 070 222 222
GLS NL: Ga naar de website of bel 088 55 03 800
GLS BE: Ga naar de website of bel 02 556 62 11
Kan de vervoerder je niet verder helpen? Neem dan contact met onze klantenservice op.
Is het pakket echt kwijt? Dan zal de vervoerder altijd vragen om het volgende formulier in te vullen en te ondertekenen zodat ze een officieel onderzoek kunnen starten: download formulier. Je mag het ingevulde formulier alvast meesturen zodat we sneller kunnen handelen.
* Is het pakket bij ons retour gekomen? Wij boeken automatisch het geld terug naar je rekening binnen 10 dagen, je ontvangt daarover van ons een e-mail. Je kan ons ook een e-mail sturen met instructies om het pakket nogmaals te versturen.
Afhalen
Waar is Sit&Joy gevestigd?
Wij zijn gevestigd in de Dedemsvaart. Dit is in het oosten van Nederland. Ons exacte adres is:
Sit&Joy
Fahrenheitstraat 5
7701 BV Dedemsvaart
Nederland
Wat zijn jullie openingstijden?
Wij zijn doordeweeks (maandag t/m vrijdag) geopend van 09:00 - 17:00. In de weekenden en op feestdagen zijn wij gesloten.
Neem voordat je ons bezoekt eerst contact op met de klantenservice en laat ons weten wanneer en hoe laat je wilt komen. Soms hebben we het erg druk of zijn tijdelijk afwezig.
Is het mogelijk om te betalen bij het afhalen van de bestelling?
Ja, het is mogelijk om contant te betalen. We hebben geen pinautomaat, maar in het centrum kun je wel geld opnemen.
Kan ik de producten ook eerst bekijken en testen?
Alle standaarden staan uitgestald, maar niet alle hangmatten en hangstoelen. Orienteer je daarom alvast op onze website. Bij je bezoek pakken we de juiste hangmat of hangstoel en hangen die op.
Heb je een hangmat en zoek je een standaard? Neem je eigen hangmat of hangstoel mee.
Wil je de hangmat / hangstoel ergens ophangen Meet van te voren de afstand en de hoogte.
Retourneren
Kan ik mijn bestelling retourneren?
Wanneer je niet 100% tevreden bent met je aankoop, kun je de aankoop aan ons retourneren 365 dagen na ontvangst. Tijdens deze periode kun je de bestelling onbeschadigd, zo oorspronkelijke als mogelijk en indien mogelijk in de originele verpakking retourneren.
Het product dient onbeschadigd te zijn, zonder sporen van gebruik. Indien het product beschadigd of gebruikt is, kunnen wij de volledige kosten in rekening brengen.
Je dient een hangmat of hangstoel netjes op te vouwen en in de eventuele opbergtas te doen. Je hebt het product netjes ontvangen, wij willen het ook netjes terug. Als wij de hangmat of hangstoel zelf moeten opvouwen en/of in de opbergtas moeten stoppen, brengen we 15% in rekening*. Indien het product smerig is kunnen we tot 50% van de verkoopprijs in rekening brengen*.
* Dit is een richtprijs.
Kan ik mijn bestelling omruilen?
Het is helaas niet mogelijk om de retour te verrekenen met een nieuwe bestelling. Wij storten het bedrag altijd terug.
Wil je direct een ander product ontvangen? Bestel en betaal dan het nieuwe product direct in onze webshop.
Wat zijn de retourkosten?
€ 0,00 retourkosten bij bestellingen boven € 25 *
€ 6,95 retourkosten voor bestellingen onder de € 25 *
Bij gedeeltelijke retourzendingen brengen wij de retourkosten in rekening als het totaalbedrag van de producten na retournering lager is dan € 25,-.
* Bovenstaande retourkosten zijn alleen van toepassing als je onze retourprocedure volgt zoals vermeld onder "Hoe retourneer ik mijn bestelling?". Het retourlabel kan gratis worden aangemaakt, wij brengen de bovengenoemde kosten in mindering op het terug te storten bedrag.
Als je op eigen initiatief een product retourneert naar ons retouradres, zijn de directe kosten van het retourneren van het product voor je eigen rekening.
Kan ik mijn bestelling op elk moment retourneren?
Je hebt een bedenktijd van 365 dagen bij ons. Nadat je hebt gemeld dat je je aankoop wilt annuleren, heb je 14 dagen om het product te retourneren. Je bent op tijd als je de goederen retourneert voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
De bedenktijd loopt af 365 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde (niet de vervoerder) het product fysiek in bezit heeft gekregen. Het recht op een terugbetaling vervalt na 365 dagen, waarna het wettelijke garantietermijn ingaat.
Het product dient onbeschadigd te zijn en mag geen sporen van gebruik vertonen. Indien het product beschadigd of gebruikt is, kunnen wij de volledige kosten in rekening brengen.
Je dient een hangmat of hangstoel netjes op te vouwen en in de eventuele opbergtas te doen. Je hebt het product netjes ontvangen, wij willen het ook netjes terug. Als wij de hangmat of hangstoel zelf moeten opvouwen en/of in de opbergtas moeten stoppen, brengen we €10 in rekening. Indien het product smerig is brengen we 50% van de verkoopprijs in rekening.
Zitzak retour sturen: welke doos moet ik gebruiken?
Bij het retourneren van een zitzak moet je door zijn omvang goed rekening te houden met de volgende aandachtspunten:
Is de zitzak in twee aparte dozen verstuurd?
Dan dien je deze ook in twee dozen met twee unieke retourlabels te retourneren.
Gebruik je een andere doos dan de originele doos?
Dan moeten de afmetingen voldoen aan de omvang calculator van DPD (geldig voor alle vervoerders).
Verstuur je de zitzak niet in een doos maar in een grote plastic zak?
Houd er dan rekening mee dat de maximale afmetingen vrijwel altijd worden overschreven.
Indien de maximale afmetingen worden overschreden dan houden wij € 48 in op het terug te boeken bedrag. Dit bedrag is gelijk aan de boete van de vervoerder die wij krijgen voor het overschrijden van de maximale afmetingen.
Zitzak in twee dozen retourneren?
Elke doos heeft zijn eigen unieke retourlabel nodig!
Maak daarom twee keer een uniek retourlabel aan in het retourportaal. Print dus niet hetzelfde retourlabel twee keer uit. Pakketten met hetzelfde retourlabel lopen vast in het systeem bij de vervoerder en komen pas na maanden met vele omwegen en toeslagen bij ons retour.
Mag ik de zitzakvulling houden?
Indien je de vulling houdt en alleen de zitzakhoes retour stuurt zullen wij de prijs van een losse vulling in mindering brengen op het terug te boeken bedrag.
Hoe retourneer ik mijn bestelling?
Je kunt een retourlabel aanvragen via de onderstaande link:
EU-landen: Vraag een EU-retourlabel aan.
Verenigd Koninkrijk: Vraag een UK-retourlabel aan.
Zwitserland: Vraag een CH-retourlabel aan.
Een zending uit Zwitserland retourneren? Bevestig zowel het retouretiket als de douanedocumenten (3x) aan de buitenkant van het pakket.
Verpak het product goed: je bent wettelijk verantwoordelijk voor de retourzending en de verpakking ervan. Gebruik dus een stevige verpakking en voldoende tape. Als het product niet goed verpakt is, kan er schade ontstaan. Als we het product niet als nieuw kunnen verkopen, kunnen we kosten in rekening brengen.
Kunnen pakketshops mijn retour weigeren?
Niet alle pakketshops accepteren grote pakketten. Als je een groot pakket wilt retourneren met onze retouroplossing en het wordt geweigerd door de pakketshop, moet je een andere pakketshop zoeken.
In onze ervaring is gebeurt dit bijna nooit, alleen soms bij de retounering van onze grootste hangmatstandaards.
Je kunt er altijd voor kiezen om een dergelijk pakket op eigen initiatief te retourneren. De directe kosten voor het zelf retourneren van het pakket zijn echter voor eigen rekening.
Kunnen jullie de retour bij mij thuis ophalen?
Dit is meestal mogelijk, maar we rekenen wel een vergoeding voor deze service. Het minimumtarief is € 14, maar dit is afhankelijk van de grootte van de pakketten. Vraag een pick-up aan.
Hoe retourneer ik een marketplace bestelling?
Log in op je marketplace-account (Amazon / Bol / Fonq / etc.) en registreer je retour. We kunnen je retour niet in behandeling nemen als deze niet is geregistreerd via de marketplace. Je moet te allen tijde het retourbeleid van de marketplace volgen. Dit kan leiden tot andere voorwaarden of hogere retourkosten.
Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?
Wanneer je een product retourneert, wordt dit binnen 5 werkdagen in behandeling genomen en verwerkt. We sturen je een e-mail wanneer we de retourzending hebben verwerkt. Het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele verzendkosten voor verzending, wordt zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na de annulering teruggestort op je rekeningnummer. Als je slechts een deel van je bestelling retourneert, worden de verzendkosten niet terugbetaald.
Wij betalen je terug via dezelfde betaalmethode waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt gedaan, tenzij je uitdrukkelijk anders bent overeengekomen; voor een dergelijke vergoeding brengen wij geen kosten in rekening. Wij kunnen wachten met de terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of tot je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggestuurd, afhankelijk van wat zich het eerst voordoet.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons schriftelijk, per post, fax of e-mail op de hoogte stellen van de herroeping van de overeenkomst. Hiervoor kunt je het EU-voorbeeldformulier voor herroeping (PDF) gebruiken, maar dit is niet verplicht. Het gebruik van de bovenstaande links is eenvoudiger en sneller. Als je gebruik maakt van de herroepingsprocedure, moet je het product binnen 14 dagen opsturen naar ons retouradres.
B2B
Hoe kan ik als bedrijf of instelling bestellen?
Vul je bedrijfsnaam in bij het afrekenen, betaal via een betaalmethode en je ontvangt van ons de factuur.
Wordt de BTW automatisch verlegd?
Is het bedrijf gevestigd in de EU maar buiten Nederland? Vul dan ook het btw-nummer in. De BTW wordt dan automatisch verlegd in de check-out. Je ontvangt een factuur waarop de BTW verlegd is.
Wij kunnen de factuur achteraf niet meer wijzigen. Ook kunnen wij achteraf niet de BTW verleggen. Je dient alle gegevens in de checkout dus goed te controleren.
Kan ik als bedrijf of instelling een kostenplaats of kenmerk toevoegen?
Indien er een kostenplaats of kenmerk op de factuur vermeld moet worden dien je dit in een veld bij de checkout in te vullen. Bijvoorbeeld achter de bedrijfsnaam of bij de achternaam.
Kan ik als bedrijf of instelling een offerte krijgen?
Alle kortingen worden automatisch toegevoegd aan de winkelwagen. Je ziet dus direct wat de totale kosten zijn en of de producten op voorraad zijn. Wij geven geen andere kortingen. Lees hier meer over kortingen.
Indien je een offerte als PDF nodig hebt doe je het volgende: Plaats de bestelling eerst via de website. Kies als betaalmethode "Bankoverschrijving".
Je ontvangt direct een orderbevestiging per e-mail. De e-mail bevat ook de orderbevestiging als PDF. Gebruik deze PDF als offerte.
Wanneer de offerte door jullie is goedgekeurd kan je de bestelling opnieuw plaatsen en direct betalen. Of betaal via de de betaalgegevens die in een aparte e-mail naar je toe zijn gezonden. Na betaling ontvang je automatisch de factuur.
Offerte annuleren? De bestelling wordt na 14 dagen automatisch geannuleerd wanneer de betaling uitblijft.
Kan ik als bedrijf of instelling op factuur betalen?
Heeft jullie administratie eerst de factuur nodig voordat de bestelling kan worden betaald? Dan hebben wij de volgende oplossing.
Plaats de bestelling eerst via de website. Kies als betaalmethode "Bankoverschrijving".
Je ontvangt direct een orderbevestiging per e-mail. Antwoord op deze orderbevestiging met de opmerking dat je graag eerst de factuur ontvangt.
We e-mailen binnen 1 werkdag de factuur met ons bankrekeningnummer (IBAN).
Na ontvangst van de betaling verzenden wij de bestelling. Dit controleren wij één keer per week. Je kan ons een betaalbewijs sturen om dit te versnellen.
Opmerking: Je ontvangt van onze betaalprovider Mollie een betaalverzoek voor de door jou geplaatste bestelling. Deze kan je negeren. Wij annuleren namelijk de door jou geplaatste bestelling en maken een nieuwe bestelling met een nieuwe factuur aan.
Kan ik als bedrijf of instelling ook achteraf op factuur betalen?
Dat is niet mogelijk. De bestelling dient volledig betaald te zijn voordat deze verzonden wordt.
Kan ik als bedrijf of instelling korting krijgen als ik een grote bestelling plaats?
Klik hier voor het antwoord op deze vraag.
Ik ben mijn factuur kwijt, kan ik de factuur opvragen?
De factuur wordt per e-mail direct verstuurd na betaling. Zoek op "Sit&Joy" of op "Tropilex B.V." in je eigen mailbox om de factuur op te zoeken.
Niet gevonden? Via deze link kan je zelf de factuur opvragen. Je kan de factuur alleen opvragen vanaf dezelfde website + taal waarop de bestelling is gedaan.
Wij kunnen de factuur niet nogmaals e-mailen. Je dient de bovenstaande link te gebruiken.
Vragen en garanties
Mijn bestelling is incompleet, wat moet ik doen?
Controleer nogmaals of je alles al hebt uitgepakt. Kleine artikelen kunnen namelijk in de verpakking achterblijven.
Grote producten worden in twee delen verstuurd. Het gebeurt regelmatig dat één pakket eerder aankomt dan de ander. Controleer daarom je e-mail of je niet tweemaal een track en trace van ons hebt ontvangen.
Heb je alles gecontroleerd en ontbreken er nog steeds onderdelen? Neem contact op met de klantenservice en laat ons ook weten of de doos of verzendzak beschadigd of geopend was.
Voeg altijd foto's toe van hoe je de bestelling hebt ontvangen. Zo kunnen wij je sneller en efficiënter helpen.
Let op: je dient zelf binnen 5 werkdagen na ontvangst te controleren of je alles hebt ontvangen. Wij kunnen daarna geen producten of onderdelen meer gratis opsturen. Alle losse onderdelen en accessoires zijn via onze website gemakkelijk na te bestellen.
Mijn bestelling is beschadigd, wat moet ik doen?
Maak direct foto’s van de nog ongeopende verpakking en daarna van de beschadigde artikelen! Stuur de foto’s naar onze klantenservice en we lossen het probleem voor je op.
We zullen je altijd eerst om foto’s vragen om zo een betere oplossing aan te bieden.
Let op: je dient zelf binnen 5 werkdagen na ontvangst te controleren of het product in goede staat is. Wij kunnen daarna geen producten of onderdelen meer gratis opsturen. Alle losse onderdelen en accessoires zijn via onze website gemakkelijk na te bestellen.
Waar kan ik een klacht indienen?
Heb je een klacht over een artikel, onze dienstverlening of over de bezorging van je bestelling? Voor het indienen van een klacht (of om een defect te melden) geldt een andere procedure dan voor het retourneren van artikelen. Wij vragen dat je ons zo snel mogelijk op de hoogte stelt van de klacht. Dit kan telefonisch of per e-mail. Zie onze klantenservice voor onze contactgegevens en openingstijden.
Wij reageren binnen 14 dagen inhoudelijk op je klacht en zullen in overleg met jou het probleem zo spoedig mogelijk oplossen. Als je de klacht per e-mail aan ons kenbaar maakt, vragen wij je om je ordernummer en telefoonnummer te vermelden (indien gewenst, kun je aangeven wanneer je bereikbaar bent) zodat wij contact met je kunnen opnemen. We hebben een maximale reactietijd van 5 werkdagen.
Indien de ingediende klacht niet naar tevredenheid kan worden opgelost, kun je een klacht/geschil indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel op: www.sgc.nl. Of bij de EU-geschillencommissie op ec.europa.eu/consumers/odr.
Hoe lang is de garantieperiode?
We bieden een jaar garantie op al je aankopen bij Sit&Joy!
Deze extra garantie geldt onverminderd de wettelijke rechten die je als consument hebt. Wettelijke garantie houdt in dat een product is of moet doen wat de consument er redelijkerwijs van mag verwachten.
Bij welke keurmerken zijn jullie aangesloten?
Wij werken samen met verschillende organisaties om de beste kwaliteit van onze service en producten te kunnen garanderen.
Daarom zijn wij aangesloten bij onderstaande keurmerken.
Alleen producten die als zodanig op deze website zijn gemarkeerd, zijn gecertificeerd door de FSC®, GOTS® of OEKO-TEX®.
Wat zijn jullie contactgegevens?
Als je contact met ons wilt opnemen, kun je een e-mail sturen naar: info@sitandjoy.com of bellen naar +32 (0)3 80 80901 (lokale tarieven).Wij staan voor je klaar op werkdagen van 09:00 - 17:00.